Heerlijk genieten van de zomerzon maar wel een gezonde huid behouden. Dat is wat we allemaal willen. De zon heeft een zeer gunstige invloed op ons algehele welzijn.  Zonlicht verlaagt je bloeddruk en vermindert de kans op hart- en vaatziekte. Deze voordelen zijn niet alleen toe te schrijven aan de vorming van extra vitamine D in je huid onder invloed van uv-licht, maar aan tal van andere gunstige invloeden. Zo activeert zonlicht genen die bij het bestrijden van ontstekingen betrokken zijn en stimuleert het de vorming van melatonine, een ‘hersenhormoon’ dat je dag-nachtritme reguleert en een krachtige antioxidant is.

Maar de zon heeft ook een andere kant. Zonlicht is de belangrijkste oorzaak van voortijdige huidveroudering. Ben je veertig of ouder? Vergelijk dan een stukje huid dat nauwelijks de zon ziet maar eens met de huid van de bovenkant van je handen die voortdurend is blootgesteld. Het verschil in de ‘bioleeftijd’ is volledig veroorzaakt door de zon. Ook kan de zon het risico van bepaalde typen huidkanker vergroten. Om deze redenen gaan veel mensen de zon uit de weg, smeren zich dik in met zonnebrand en bedekken zich met kleding zodra ze een zonnestraaltje zien. Maar het kan ook anders:

5 zomertips voor een prachtige huid

1 – Laat de huid voorzichtig wennen aan de zon.

In het voorjaar is de zon minder sterk en kun je de huid voorzichtig laten wennen aan de zon. Gebruik een lagere SPF maar zorg dat je nooit verbrandt. Vooral als je een blanke huid hebt, is zonnen in het begin minutenwerk.

2 – Smeer je strategisch in.

Je krijgt niet zozeer rimpels door af en toe onbeschermd de zomerzon in te gaan, maar door kleine, dagelijkse blootstellingen het hele jaar rond. Smeer daarom altijd – ook in de herfst en de winter – je gezicht, hals en handen in met een beschermingsfactor. Maar zorg dat de rest van je lichaam in de zomer een flinke dosis zonlicht incasseert. Hoe groter het oppervlak dat je blootstelt, hoe groter het gezondheidseffect. Hier geldt opnieuw: zorg dat je niet verbrandt! En vergeet s’avonds je huid niet extra te verzorgen met een hydraterend product.

 3 – Drink voldoende water.

We hebben 2,8 liter vocht nodig per dag. Ongeveer 300 ml daarvan is afkomstig uit het lichaam zelf en komt vrij bij allerlei lichaamsprocessen. Verder komt 1 liter vocht uit onze voeding. Die laatste 1,5 liter moeten we binnen krijgen met drank. Maak een lekkere smoothie, verkoelend fruitwater of ijsthee en je zorgt dat de huid goed van binnen uit gehydrateerd wordt.

4 – Gebruik Nimue dagcrème + Nimue SPF 40.

Gebruik naast je Nimue dagcrème altijd het hele jaar door de Nimue SPF 40.  Het beste kan je deze, in je hand, door elkaar mengen voor het aanbrengen. De SPF’s  zijn er ook in een gekleurde variant zodat je geen vloeibare foundation hoeft te gebruiken. Dit is ideaal als je alvast een mooi kleurtje wil en geen lagen over elkaar wil aanbrengen. Vergeet de overige gedeeltes van je blote huid niet in te smeren met de Nimue SPF bodyspray.

5 – Boek een Nimue Zomerbehandeling.

Tijdens deze heerlijke behandeling wordt de huid goed gereinigd en optimaal gevoed en verzorgd. We kijken waar de huid behoefte aan heeft en zetten de behandeling in op de vraag van de huid. Dit kan bij zijn op extra reiniging of op intensieve voeding bij droogte. Natuurlijk is het mogelijk om bij deze behandeling losse modules te boeken zoals verven van de wimpers- en/of wenkbrauwen. Of het harsen van de benen, oksels of bikinilijn.

CategoryNieuws

Neem contact op      06-55771590